Swamp Thing Season Finale Review: A Slow-Burn Series slukket før dens tid

Swamp Thing sesongfinalen er bittersøt, siden med tanke på at DC World kansellerte showet, er det også en seriefinale. For TV-serier kan alle typer sesongfinale være en seriefinale, men produsenter av Swamp Thing som forventes å få minst en runde til med karakterene. Så til tross for Swamp Thing -sesongfinalen som forteller en total historie, etterlater den mange fortellende tråder som dingler. Tegneserieserier, spesielt den gang det primære kildematerialet for denne serien aller første dukket opp, Prosper for å sette opp neste historie. Imidlertid fungerer streamingtjeneste normalt fungerer det fineste når de forteller en total fortelling. Showet så ut til å overholde Alan Moores håndtak karakteren. Dessverre indikerer dette at den enorme eksponering av sesongen er en mange fans som forventes idealet. Synd, siden denne serien hadde så mye potensiell til å være utmerket hvis den bare kom dit tidligere.

Historiefortellerne forsto selvfølgelig ikke at dette ville være deres eneste skudd for å fortelle Swamp Thing’s historie. Streamingshow er annerledes enn show utgitt ved hjelp av andre utsalgssteder. I stedet for å fortelle en tett serialisert fortelling om mytologien om Len Weins skapelse, prøvde de å balansere showet. Det var historier fokusert på sump ting så vel som fyren han var, Alec Holland. Likevel prøvde andre episoder å være en-serverende skrekkfortellinger som ba om å bli sett på nytt. Å rulle ut en episode per uke vil holde fansen abonnert på DC Universe, men utmerkede episoder de vil glede seg over, så vel som over igjen holder dem tegnet mellom sesongene. Fortsatt Swamp Thing sesongfinalen pakket inn den aller beste historien om karakteren som noen gang er fortalt i live-action. La oss bryte sammen der de lyktes og mislyktes nedenfor. Spoilere etter hoppet.

Sagaen om sumpen

Den største feilen kom fra å redde eksponeringen om Alec Hollands sanne skjebne for Swamp Thing -sesongfinalen. Moore kom til dette plottpunktet i åpningsbuen for hans løp på tegneserien. Å fastslå at han bare er en avatar for det miljøvennlige med minnene fra en fyr tidligere i løpet, ville ha frigjort historiefortellerne like mye som å fortelle bemerkelsesverdige frittstående historier. I stedet får vi “mysteriet” om nøyaktig hvordan man “kurerer” sump ting som driver fortellingen, noe mange fans allerede forsto ville være nytteløst. Dette er problemet hver eneste live-action-sump-ting som ble påført. For å komme til historien om sumpen, krever du først fortellingen om Alec Holland. Selv om de kom dit mot slutten av piloten, besøkte de fortsatt karakteren med flashbacks så vel som hallusinogen plantemagi.

x

0 sekunder på 12 minutter, 40 sekunder

Bo
00:00
12:40
12:40

Egentlig skjedde en av de aller beste dingsene bare i siste del av sesongfinalen. Alec så ut til å sumpe ting som en hallusinasjon, slik at begge sider av Swampys interiørkonflikt skulle ha en stemme. Det er så synd at denne dynamikken, tydelig setter opp nøyaktig hvordan Andy Bean ville dukke opp i neste sesong. Nå som vi forstår ingen andre sesong vil skje, er det synd at vi ikke fikk se denne dynamikken mellom ham så vel som Derek Mears sump ting. Spesielt siden Mears spiller karakteren sin ekstremt på en annen måte enn Bean spiller Holland. Likevel får de i det minste en total historie. Swamp -ting, bevisst på sin overnaturlige tilstand quo, står med Crystal Reeds Abby Arcane for å takle det nebuløse “mørket” som vekket jordens krav til et nytt verdenselement. Det er den typen åpne endelige øyeblikk som gjør det mulig for fans å komponere sine egne fortsatte eventyr i hodet.

Fortellinger dingler som vinstokker i sumpen

Bilde ved hjelp av DC -univers

Av de tre live-action DC World Series var det bare Doom Patrol som virkelig landet. Årsaken til dette kan være siden den fortalte en total historie i sin aller første sesong. Det showet tok mange farer i tillegg til at ingenting på bordet etterlot seg for neste sesong. I motsetning til Titans, som så ut til å være nesten fullstendig satt opp. Ensemble -actiondramaet er en god, men hele den aller første sesongen virket som en lang pilotepisode. Som Swamp -ting så de ut til å “spare” noen få av de store tingene i tillegg til å sette opp flere historier uten å virkelig betale dem av.

For eksempel stjerner de ufravikelige Ian Ziering -gjestene på noen få episoder som Daniel Cassidy som på samme måte er den blå djevelen. I Swamp Thing -sesongfinalen ble Zierings karakter til slutt “Devils” ut. Så, akkurat som et snap, tar han av fra byen der han er blitt fanget. Han zoomer bort som om spin-off allerede tjente et miljøvennlig lys. I stedet for å starte hans fantastiske underplott i det øyeblikket vi tilfredsstiller ham, får vi bare en enkelt devil-scene. Hvilke fantastiske krefter holdt ham i Marais, så vel som hvorfor, er bekymringene som er lagt til side for en “neste gang” som aldri kommer.

Også Matt Cord gjør opptreden som ungen tilDen regionale lensmannen, spilt av Jennifer Beals, samt Avery Sunderland, spilt av Will Patton (ingen relasjoner). Såpeoperaen til denne skrekkserien, de er knyttet til nesten alle hovedpersoner på noen måte. De er en husholdning av mordere så vel som løgnere som har intense nag. Likevel, i tegneseriene, giftet Matt Cord Abby Arcane. Forbindelsen deres tok baksetet til husholdningsdramaet. Mens showet antydet at de to var i nærheten, virker det som om historiefortellerne reddet den forbindelsen for ekstra spenning i sesong to.

En etterkreditt floronisk fyr som observerer

Et av de mye mer påvirkede castingalternativene kom da Kevin Durand signerte for å skildre Meek, bookish forsker Jason Woodrue. Tegneseriefans forstår at denne karakteren til slutt blir den floroniske mannen, en skurk som kan benytte seg av kraften til det grønne. Durand spiller normalt harde gutter, som Martin Keamy i Lost eller The Blob i den aller første Wolverine -solofilmen.

Interessant nok spiller Duran normalt funksjon den som ble spilt av Jake Busey i sesongfinalen, en væpnet styrker tung. Likevel beviser Durand sin variasjon med sin skildring av den mykt talte forskeren som bare er full av raseri. Overgangen fra forsker som var bekymret for å hjelpe den andre halvparten til fullblåst psykopat, skjedde så subtilt at kunden (som karakterene) ikke legger merke til før det er så godt sent.

Dessverre fikk vi ikke se Durands håndtere den hulking floroniske fyren for mye mer enn en eneste post-credits-scene. Igjen, i stedet for å utnytte ham til sitt fulle potensielle for en episode eller tre denne sesongen, “reddet de” en av de eneste fiendene som gir sump ting en ekte vanskeligheter for neste gang som aldri kommer. Faktisk kastet de sannsynligvis Durand siden han har status for å trekke av den uhyrlige karakteren. Det som gjør at det gjør vondt i alt det mye mer, er at Durands variasjon med karakteren indikerte at denne floroniske fyren ville være, som i tegneseriene, både forferdelige og patetiske på forskjellige punkter i historien.

Akseptere sumptingen vi fikk i stedet for sumpen vi fortjente

Denne sumpetingsevalueringen kan virke negativ, med tanke på at mye av det fokuserer på det som aldri vil være. Selv om vi kanskje ønsker at forfatterne ikke har noe på bordet når det gjelder historien, var det vi fikk fremdeles fantastisk. Mears presterer usedvanlig bra i et det som ser ut til å være et kompleks så vel som å begrense kostyme. Swamp Thing lignet aldri så mye på seg selv, men likevel gjennomsyret Mears fremdeles karakteren med emosjonell nyanse du ikke forventer av en gummidrakt. De lente seg virkelig inn i skrekkaspektet av det hele, spesielt grafisk kroppsskrekk. Sinister, slange-lignende vinstokker rive ansikter så vel som overkjøringer fra hverandre rutinemessig. Sump -ting er sakte så vel som grafisk dissekert. De døde forblir ikke døde i Marais. Det som gjør sesongfinalen så plagsom er at hver episode får deg til å ønske å se mye mer av serien.

Som tegneseriene som påvirket det, omfavnet Swamp Thing alle deler av seg selv. Ja, det brukte prospektivet til superhelteskrekk. Imidlertid var det imidlertid ikke livredd for å være merkelig eller lene seg inn i den silliness av det hele. Settet, som kostnadene for å bevare bidro til kanselleringen, så utrolig ut. Forestillingene er utmerkede, begrensede, om i det hele tatt, av hastigheten som historien utspiller seg. En serie produserte Swamp Thing -fans, dette showet er en som fans av generell skrekk raskt kan glede seg over. Dette kan ha fylt det hullet i bayou-størrelse i hjertene til ekte blodfans, selv om sumpen har 100 prosent færre fantastiske nakne mennesker. Likevel hadde den nøyaktig den samme småbyen intriger så vel som potensielle for en gradvis (herlig) klønete mytologi. Dessverre var showet like godt kostbart på en plattform i tillegg til nisje for å støtte kostnadene.

Hva er det neste for Swamp Thing?

Bilde ved hjelp av DC -univers

Som påpekt ovenfor, er Swamp Thing sesongfinalen også seriefinalen, ifølge DC Universe sin egen markedsføring. Noen fans på det sosiale nettverket håper på #saveswamping, men dette er usannsynlig med tanke på at det er så kostbart og streamingtjenester sirkler vognene. Det er det slankeste av sjansene, spesielt hvis streamingtall er sterke, at HBO Max redder showet som det gjorde med Doom Patrol. Kanskje de tilbyr dem noe som 12 eller 16 episoder for å fortelle en full historie. De kan filme alt på når de skal spare penger, og deretter spre dem ut over to “sesonger.” Igjen, dette er det lengste av lange skudd, men hvis tilstrekkelige mennesker likte, så vel som å lage tilstrekkelig støy, kan de innholdssultne tjenestene trå til. Imidlertid er dette sannsynligvis alt vi får av denne versjonen.

En annen mulighet er at showet fortsetter som en voksen animert serie. DC Universe “TV-MA” Harley Quinn-serien har premiere senere i år. Hvis det er vellykket, kan de tenke på å ta denne versjonen av Swamp Thing til den animerte siden. De gjorde det før, da en Swamp Thing-animasjon overholdt live-action-versjonene på 1980-tallet så vel som 1990-tallet. Faktisk enFå rollebesetningsmedlemmer som Ziering så vel som Durand gjør mye allerede stemme som handler. Likevel må det være betydelig fan etterspørsel etter noe slikt å til og med bli vurdert. Og det er fremdeles mange sump ting som blir fortalt i tegneseriene.

Dermed representerer Swamp Thing sesongfinalen slutten på enda et forsøk på å gjenkjenne denne karakteren i live-action. Historiene de fortalte over den sesongen var imidlertid flotte. For fans av karakteren eller action-Horror generelt er Swamp Thing en serie som kan glede seg over mye mer enn en gang. Vi er heldige at vi fikk det vi gjorde.